
Michal Maléř
umělecký ředitel a herec

Michal Maléř studoval herectví na Janáčkově konzervatoři v Ostravě. Už během studií hostoval v inscenacích La Traviata (rež. Carmen Or, 2004) a Nepohodlný indián (rež. Zdeněk Plachý, 2007) v Národním divadle moravskoslezském. Po absolutoriu v roce 2008 nastoupil do angažmá v Západočeském divadle v Chebu, kde ztvárnil například titulní roli Sindibáda (rež. Konrád Popel, 2008). Během působení v Chebu si zahrál také v inscenacích jako Večer tříkrálový (rež. Jaroslava Šiktancová, 2008) nebo Každý má svou pravdu (rež. Zdeněk Bartoš, 2009).
V roce 2011 se stal členem souboru Divadla F. X. Šaldy v Liberci, kde zanechal výraznou stopu. Mezi jeho nejvýraznější role patřil John Jo Mulligan v Penzionu pro svobodné pány (rež. Michal Lang, 2011), Christopher Sly a Petruccio ve Zkrocení zlé ženy (rež. Michal Lang, 2012) či Titus v Testosteronu (rež. Michal Lang, 2012). Publikum si získal také jako Pablo v Tramvaji do stanice Touha (rež. Ivan Rajmont, 2013), Osip v Revizorovi (rež. Ivan Krejčí, 2013) a Titta-Nane v Poprasku na laguně (rež. Martin Černý, 2016).
V současnosti hostuje v Divadle Bolka Polívky v Brně a v pražském Divadle Na Fidlovačce. Kromě divadelní práce se objevil také v řadě filmových (Last Knights) a televizních rolí (Modrý kód, Ordinace v růžové zahradě).
V roce 2016 se stal členem uměleckého souboru Městského divadla Kladno. Jeho první kladenskou rolí byl Malcolm MacGregor v úspěšném muzikálu Donaha! (rež. Ondřej Brousek, 2016). Od té doby na prknech Městského divadla Kladno ztvárnil více než patnáct rolí. Výrazně zaujal například jako Smrť v Soudných sestrách (rež. Petr Palouš, Jiří Š. Hájek, 2016), Brendan Boyle v Perfect Days (rež. Martin Vokoun, 2016) či Padraic Osbourne v Poručíkovi z Inishmoru (rež. Josef Kačmarčík, 2017). Dalšími významnými rolemi byly Daniel Corban v Pasti (rež. Jiří Bábek, 2017), Dagobert v Mnoho povyku pro nic (rež. Zdeněk Bartoš, 2017) a manekýn Mirek v EXPOp 67 (rež. Lukáš Pečenka, 2018). Michal Maléř si zahrál také Romana Tournela v Brouku v hlavě (rež. Jaroslav Slánský, 2018), doktora Blodka v Petrolejových lampách (rež. Petr Svojtka, 2018), Antona v Modrém pavilonu (rež. Jiří Bábek, 2019) či Denise v Hře, která se zvrtla (rež. Jaroslav Slánský, 2019). Diváci jej mohli vidět také jako Námořníka, Generála a Buñuela v Domě Usherů II (rež. Jiří Š. Hájek, 2019), plukovníka Arbuthnota ve Vraždě v Orient expresu (rež. Petr Mikeska, 2020), Tartuffa v Tartuffovi (rež. Roman Meluzín, 2020), Thesea ve Snu noci svatojánské (rež. Martin Vokoun, 2020) a naposledy jako Jana v inscenaci Eva tropí hlouposti (rež. Jiří Š. Hájek, 2021).
Aktuální inscenace:
Hra, která se zvrtla
Přelet nad kukaččím hnízdem
Dva úplně nazí muži