Přeskočit na obsah

Adéla Vondráková

dramaturgyně

Adéla Vondráková | Městské divadlo Kladno

Adéla Vondráková je absolventkou Katedry teorie a kritiky Divadelní fakulty AMU. Během studií pracovala v Oddělení dokumentace Divadelního ústavu a po absolutoriu roku 2015 nastoupila na pozici PR Manažerky Institutu umění – Divadelního ústavu. V roce 2017 nastoupila do autorskoprávní agentury Aura-Pont, kde se věnovala anglicky psané dramatice a propagaci české dramatiky v zahraničí. Akademicky se specializuje také na teorii a kritiku loutkového divadla a v současné době se tomuto oboru věnuje i v rámci svého doktorského studia na Katedře alternativního a loutkového divadla na DAMU. Pravidelně přispívá do českých a slovenských divadelních periodik, dlouhodobě spolupracuje zejména s redakcí časopisu Loutkář. Od roku 2014 pravidelně spolupracuje s režisérem Lubošem Balákem, se kterým vytvořili řadu inscenací Balákových původních textů (Jak se husákovi zdálo, že je Věra Čáslavská, 2014, Manželství v kostce, 2017, Zkurvení havlisti, 2018, Skečmen, 2020).

V roce 2020 přijala nabídku Jaroslava Slánského a stala se dramaturgyní Městského divadla Kladno. Její první prací zde byla inscenace Bůh masakru (rež. Petr Hruška). Následně spolupracovala s režisérem Šimonem Dominikem (Tři mušketýři), Jiřím Bábkem (Kytice a Nejstarší řemeslo) a Jiřím Š Hájkem (Návštěva staré dámy, 39 stupňů). Sezonu 2022/2023 otevřela společně s tvůrčím tandemem režiséra Petra Svojtky a dramaturga Jiřího Janků inscenací o životě a díle Oty Pavla Jak jsem potkal ďábla, v téže sezóně se podílela také na vzniku muzikálu Na skle malované (rež. Jaroslav Slánský, 2022) a spolupracovala také s Miroslavem Hanušem na inscenaci Stalinův poslední western.

Facebook Youtube Instagram